شرکت هواپیمایی ایران ایر

معرفی شرکت هواپیمایی ایران ایر – شرکت هواپیمایی هما

شرکت هواپیمایی ایران ایر ، با عنوان شرکت هواپیمایی ملی ایران تحت عنوان اختصاری (هما) با همکاری نهادهای تجاری ایرانیان ایرویز و پرشین ایرسرویس بنیان گذاری شد و در اسفندماه سال ۱۳۴۰ شکل گرفت. شرکت هواپیمایی ایران ایر، با کد پروازی یاتا IR فعالیت خود را در فرودین ۱۳۴۱ با اولین پرواز خود به صورت رسمی آغاز کرد. برای آشنایی بیشتر با این شرکت هواپیمایی، با این سری از مطالب “مجله گردشگری بلیط اینجا” همراه شوید.

شرکت هواپیمایی ایران ایر

معرفی شرکت هواپیمایی ایران ایر – هما”


شرکت هواپیمایی ایران ایر را میتوان اولین شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خواند که پس از سال ها همچنان فعال است و در صدر رتبه بندی ایرلاین های ایران قرار گرفته است. نکته ی جالب در رابطه با این شرکت هواپیمایی که از قبل از انقلاب تا به حال، دارای تاریخچه ای غنی می باشد، وسعت این شرکت هواپیمایی داخلی است.
این شرکت هوایی در طول سال، نزدیک به ۶ میلیون مسافر را از طریق ایرلاین های هوایی انحصاری جمهوری اسلامی ایران در سطح کشور و یا به صورت بین مرزی جابه جا میکند. شرکت هواپیمایی ایران ایر، در حال حاضر دارای بیشتر از ۶۰ مقصد پروازی ( ۳۵ شهر و مقصد داخلی و ۲۶ شهر و مقصد اروپایی و آسیایی ) به صورت مستقیم در سرتاسر جهان است که در نوع خود دستاوردی ارزشمند برای کشورمان می باشد.
فرودگاه های مهرآباد و امام خمینی را میتوان به عنوان قطب های اصلی شرکت ایران ایر (با عنوان اختصاری و بین المللی هما) معرفی کرد . شرکت هواپیمایی هما در دهه ۷۰ عنوان یکی از موفق ترین شرکت های هوایی در جهان را از آن خود کرد.

شرکت هواپیمایی هما

“نماد شرکت هواپیمایی ایران ایر”


شاید برایتان جالب باشد که اطلاعاتی را در خصوص لوگو و نماد این شرکت هواپیمایی با شهرت جهانی بدانید. این نماد، تحت عنوان مرغ هما متشکل از سه عنصر است که برگرفته از هیئت و شمایل سه حیوان از جمله گاو، عقاب و اسب میباشد؛ با دقت به این نماد خواهید یافت که الهام گرفته از نقش چنین تصویری در تخت جمشید است. نماد شرکت هواپیمایی هما توسط هنرمندی جوان به نام ادوارد زهرابیان در سال ۱۳۴۱ شمسی خلق شد. طی سالهایی که این شرکت با نماد مرغ هما فعالیت داشته است بارها بین شرکت های هواپیمایی، به عنوان لوگو و نماد برتر در حوزه طراحی، مقام اول را کسب کرده است.

معرفی شرکت هواپیمایی ایران ایر

“کلاس های پروازی شرکت هواپیمایی ایران ایر – هما”


این شرکت هوایی برای ایرلاین های خود دو دسته کلاس پروازی را در نظر گرفته است:
کلاس پروازی هما کلاس
اکونومی
طبیعتا این دو دسته اصلی در شاخص ها و شرایط خدمات ارائه شده بر اساس ویژگی های های تعریف شده ای با هم تفاوت خواهند داشت. در ادامه مطلب، این کلاس های پروازی را باهم مقایسه خواهیم کرد.

“کلاس اکونومی”
که به عنوان کلاس اقتصادی شناخته میشود کابین های قسمت انتهایی هواپیما را دربرمیگیرد و شامل کلاس هاس نرخی Y,V,M,N,Q میشود.

“هما کلاس”
این شرکت، در راستای بهبود ارائه خدمات به مسافران خود این کلاس پروازی را در نظر گرفت که افراد با توجه به نیاز و بودجه خود میتوانند هریک از کلاس های پروازی این شرکت هواپیمایی را انتخاب کنند. این کلاس هواپیمایی در دو دسته کلاس های نرخی C و J قرار میگیرد.

ایران ایر

“مقاصد داخلی شرکت هواپیمایی ایران ایر”


آبادان، اهواز، اردبیل، بندرعباس، بندرلنگه، بیرجند، بوشهر، چابهار، گرگان، اصفهان، کرمان، کرمانشاه، کیش، لار، مشهد، قشم، رشت، ساری، شیراز، تبریز، ارومیه، یزد، زاهدان

“مقاصد خارجی شرکت هواپیمایی هما”


شهرهای اروپایی:
استانبول، استکهلم، آمستردام، آنکارا، پاریس، رم، فرانکفورت، کلنم، گوتنبرگ، لندن، مسکو، میلان، وین، هامبورگ
شهرهای آسیایی:
بیروت، بمبئی، پکن، تاشکند، دبی، دمشق، دوحه، کراچی، کوالالامپور،کویت، نجف.

“کترینگ و پذیرایی شرکت هواپیمایی ایران ایر”


کترینگ اختصاصی ایران ایر به عنوان یکی از بزرگ ترین کترینگ های خاورمیانه شناخته میشود که روزانه حجم زیادی از سرویس های پروازی را در وعده های صبحانه، غذای گرم و سرد و میان وعده برای حدود ۳۲۰۰۰ سرویس تهیه میکند. این سرویس دهی بر اساس نوع کلاس هوایی انتخابی از سمت مسافر، متغیر خواهد بود و در دو دسته سرویس کلاس پروازی عادی و سرویس کلاس ویژه پروازی( هما کلاس) عرضه میشود.

شرکت هواپیمایی ایران ایر

“سرویس ارائه شده در کلاس پروازی عادی”

نوع پذیرایی که در این کلاس برای مسافران، ارائه میشود طبق بازه زمانی پرواز، مسیر پرواز و دیگر معیار ها سنجیده و بر همان اساس برنامه ریزی میشود. این سرویس ها در نوع خود، تنوع مناسبی دارند و در حال حاضر پرواز هایی که مدت زمان آنها بیش از یک ساعت باشد مشمول سرویس هایی از جمله غذای گرم و اسنک خواهند شد.

“سرویس ارائه شه در کلاس پروازی ویژه”
سرویس ارائه شده در این کلاس، دارای تنوع و کیفیت نسبتا بالایی در پرواز های هوایی می باشد. این خدمات شامل موارد ذیل میشوند:
-ارائه و سرو غذا درظروف چینی
-حق انتخاب مسافر از بین سه نوع غذا در وعده های صبحانه و نهار و شام طبق انتخاب مسافر
-سرویس عصرانه ازجمله انواع دمنوش ها و چای
-پذیرایی از مسافر به همراه میوه و گل
-تهیه و ارائه بسته های هدیه از جانب شرکت هواپیمایی هما با طعم زعفران اصیل ایران در قالب بسته بندی های خاتم.

شرکت هواپیمایی ایران ایر

کلام آخر:
سعی ما در فراهم نمودن مختصر مطالبی که در رابطه با شرکت هواپیمایی ایران ایر مطالعه نمودید معرفی این شرکت هواپیمایی به عنوان قدیمی ترین شرکت هواپیمایی ایران بود که در ارائه خدمات باکیفیت و سابقه درخشان در سراسر جهان از سهم قابل توجهی برخوردار است. شرکت هواپیمایی هما به عنوان یکی از با تجربه ترین و خوش آوازه ترین شرکت های هوایی، نام ایران را در سطح جهان به آسمان می برد و بدین منظور، افتخار حمل پرچم ایران عزیز به آن اعطا شده است. اگر در آینده تصمیم به پرواز هوایی داشتید شاید ایرلاین های ایران ایر بهترین انتخاب باشند.

به آپارات بلیط اینجا هم سر بزنید و تجارب بومگردی و گردشگری خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ویراستار: خانم الهام نورمحمدی

سایت بلیط اینجا همواره پشتیبان شما در تمام مراحل خرید بلیط و رزرو هتل است. برای اطلاعات بیشتر می توانید با مدیریت مجموعه انوار راه توس و پشتیبانی بلیط اینجا از طریق تماس با ما ، تماس بگیرید.

  • تلفن همراه : ۰۹۱۵۳۱۱۹۰۳۶
  • تلفن : ۰۵۱۳۲۲۳۳۰۰۰
  • فکس : ۰۵۱۳۲۲۳۳۰۰۳
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها